دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۴۱۸۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
در بیست و نهمین نشست گفتگو محور بچه‌های رستا عنوان شد:

هدف یک مقصد است!

بیست و نهمین نشست گفتگو محور «بچه‌های رستا» بــا محوریت مهارت خود مدیریتی در نوجوانان و موضوع «هدف امسالت چیه؟!» با حضور شبنم میرجلالی (کارشناس ارشد روانشناسی) در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

هدف یک مقصد استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در ابتدای برنامه کارشناس از نوجوانان پرسید «هدف امسال شما چیست؟!» و پس از پاسخ نوجوانان گفت: هدف داشتن کمک می‌کند انگیزه داشته باشید. هدف یک مقصد است که برای رسیدن به آن باید برنامه‌ریزی کنیم تا راه‌ را گم نکنیم. هدف داشتن یعنی نقطه‌ای مشخص و معین در آینده‌ی ما و این هدف می‌تواند شخصی، حرفه‌ای، شغلی، ورزشی، تحصیلی و یا هر چیز دیگری باشد و باعث می‌شود از فرصت‌های زندگی به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در ادامه از نوجوانان پرسید: آیا از هر مسیری می‌توانیم به هدف برسیم؟ و در ادامه اضافه کرد: ما اول باید هدف‌مان را  برای خود مشخص کنیم. هدف ما باید با ارزش باشد. برای همین باید هدف را اولویت‌بندی کرد و از میان هزاران هدف در نهایت برای یک زمان مشخص ۳ هدف را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: یک هدف باید چند ویژگی داشته باشد. دارای زمان، واضح و روشن باشد و با قدرت بتوانید بیان کنید، بعضی‌اوقات اهداف کلی هستند که به یک آرزو تبدیل می‌شوند. برای اینکه هدف ما قابل دسترس باشد باید آن را به جزییات تقسیم کنیم تا جز به جز پیش برویم؛ گاهی شده که حتی رسانه‌ها به قدری تاثیر دارند که به هدف‌های ما شکل می‌دهند. ما ممکن است بارها و بارها در زندگی اهدافمان را مورد بازنگری قرار دهیم چون مدام ارزش‌های ما تغییر می‌کنند.

شبنم میرجلالی خطاب به نوجوانان اظهار داشت: ما باید اهدافمان را طوری انتخاب کنیم که با استعداد ما تناقض نداشته باشد. سعی کنید که همیشه اهداف خود را روی کاغذ بنویسید و در مسیر هدف‌گذاری حتما به خودتان جایزه بدهید و بدانید که ممکن است بارها و بارها بازنگری برای یک هدف اتفاق بیفتد. برای هدف خود زمان تعیین کنید و به خودتان بگویید که چه زمانی قرار است به هدفم برسم. همچنین هدف‌گذاری نیاز به پیگیری مداوم از پیشرفت و ارزیابی عملکرد دارد چون کمک می‌کند تا ببینید که چقدر به هدف نزدیک شدید و در صورت نیاز تغییراتی را اعمال کنید.

بیست و نهمین نشست گفت و گو محور "بچه های رستا" با پرسش پاسخ نوجوانان از کارشناس برنامه به پایان رسید.

نظر شما